Ofte stilte spørsmål

 

Hvordan logger jeg inn i netthandel?
 
Jeg er kunde, klikk her for å sette ditt nye passord i netthandel.
Jeg er ikke kunde, klikk her for å ta kontakt med oss.

 

Kan jeg gjøre handlingen enklere? 
 
Ja, det finnes flere gode muligheter til å gjøre handlingen enklere.
 
Lage handleliste
Du kan lage en eller flere handlelister som blir lagret på din konto. Disse kan du lett klikke deg inn på og legge i handlekurven. Du kan for ekspemel lage handlelister med varer du ofte kjøper slik at du ikke glemmer noe viktig. Du legger enkelt en vare i handlelisten ved å trykke på symbolet for handleliste på den spesifikke varen. Ved å klikke deg inn på handlelistene dine, kan du endre og slette ut ifra eget ønske. 
 
Sortering
Du kan alltid sortere på kategorier, produsenter og transittvarer til venstre i netthandelen. På denne måten kan du lettere finne den varen du leter etter.
 
Søk
Øverst i netthandelen finner du en søkefunksjon, her kan du søke på varer og legge direkte i handlekurv. Du kan også vise alle treff innenfor søket ditt.
 
Minicart
Etter hvert som du legge ting i handlekurven, ser du de til høyre i det vi kaller «minicarten». Her kan du hele veien se hva som ligger i handlekurven og slette varer.  

 

Hvordan bytter jeg mellom mine forskjellige kundekontoer? 
 
Dersom du har flere kundekontoer kan du bytte konto uten å logge ut av netthandelen. Det vil si at du kan begynne på en ordre både på proviant, pantry og slapp/kiosk samtidig. Konto kan du endre oppe i venstre hjørne, der finner du da en knapp hvor det står «Bytt konto». 
 
 
Hvordan finner jeg hvilke allergener en vare har? 
 
Ved å trykke på varenavnet får du opp beskrivelse og allergener. 
 
 
Hvordan vet jeg om en vare er tollfri og hvordan finner jeg alle tollvarene dere har tilgjengelig? 
 
Tollvarer er merket med en blå «T» bak varenavnet. På venstre side i netthandelen finnes det i tillegg et eget filter som heter «Transitt», der kan du sortere på transittvarer.
 
 
Jeg har bestilt feil antall, hvordan endrer jeg det? 
 
Når du trykker deg videre til «Se over kurv» kan du enkelt endre antallet per varelinje. Det gjør du ved å trykke pil opp eller ned i boksen for antall, eller skrive inn det antallet du ønsker. Vil du fjerne varen kan du trykke på krysset helt til høyre på varelinjen. Er ordren sendt gjennom kan du ikke endre noe direkte i netthandelen, da må du kontakte den aktuelle avdelingen som du bestiller fra. 
 
 
Hvordan sender jeg inn min ordre? 
 
Når du er ferdig med å legge ting i handlekurv, trykker du «Se over kurv» nede i høyre hjørne på minicarten. Da kommer du til handlekurven hvor du kan se over ordren, legge til kommentar per vare, endre antall, slette vare og legge til vare i fritekst. Når alt er klart trykker du på knappen «Gå til utsjekk». Dette er siste steg før ordren sendes gjennom, her legger du inn informasjon om leveringen. Deretter trykker du knappen «Bekreft ordre» og ordren blir sendt gjennom til avdelingen du skal motta levering fra.  
 
 
Hva skjer etter jeg har sendt inn min ordre? 
 
Etter ordren er sendt inn vil du motta en systemutsendt ordrebekreftelse. Når ordrebehandler har gått gjennom ordren din vil vi sende deg en e-post med oppdatert ordrebekreftelse. Dere kan da avtale næremere logistikken rundt levering.
 
 
Jeg har valgt feil avdeling på min ordre, hvordan endrer jeg det? 
 
Oppe i høyre hjørne i netthandelen kan du endre avdeling, klikk på knappen «Endre avdeling». Du kan også endre avdeling ved utsjekk. 
 
 
Hvordan skjuler jeg/finner jeg frem minicarten? 
 
En liten blå boks på toppen av minicarten gir deg mulighet til å skjule og hente frem minicarten. 
 
 
Hva er SafeSeaNetno. (SSNnr.)? 
 
For at vi skal kunne levere tollfrie varer til dere, må dere registrere dere i SafeSeaNet-portalen. Der er det en egen fane som heter «Customs» og et SSNnr. genereres når dere har lagt inn nok informasjon. Se egne regler på tollvesenets sider, Tollvesenet 
 
 
Huskeliste ved bestilling av transittvarer:
 
  • Er skipet utklarert i SafeSeaNet? 
  • Er Ship’s Stores oppdatert i SafeSeaNet? 
  • Er besetningsantallet oppdatert i SafeSeaNet? 
  • Inneholder søknad informasjon om antall besetningsmedlemmer og lengden på reisen?  
  • Er søknad innenfor tillatt kvote? (25 gram tobakk (1 gram tilsvarer en sigarett) pr. dag pr. besetningsmedlem, 1 liter sprit pr. uke pr besetningsmedlem, 2 liter alkoholdig drikke mellom 4,7 og 22 volumprosent pr. uke pr. besetningsmedlem. Egne regler gjelder for ferjermarinefartøy og norske fiske- og fangstfartøy.)
 
Har du andre spørsmål kan du ta kontakt med oss på salg@kraemer.no